Du trenger ikke å fylle inn papirskjema hvis du melder inn via det nye digitale skademeldingsskjemaet vårt.
Etter å ha meldt inn skaden digitalt, vil vi sende deg noen få spørsmål om hvordan det var å bruke det. Dine tilbakemeldinger og erfaringer vil hjelpe oss til å luke ut eventuelle feil før vi lanserer skjemaet til alle.
Her finner du det digitale skademeldingsskjemaet:
Meld inn skade digitalt
Under kan du lese mer om hvem som kan teste og hvordan testingen av det digitale skademeldingsskjemaet foregår.
Hvem kan teste?
- Du må være forsikret hos oss og ha en konkret sak du skal melde inn til oss. Skjemaet gjelder også melding om dødsfall.
- Saken din må gjelde personforsikring (yrkesskadeforsikring, ulykkesforsikring, gruppelivsforsikring eller barn- og elevforsikring).
- Du må ha tilgang til BankID. Du trenger det for å logge deg inn når du skal fylle inn det digitale skademeldingsskjemaet.
Ved å bruke det digitale skademeldingsskjemaet blir saken din registrert hos oss. Du må ikke fylle inn skjemaet på papir også.
Hvordan foregår testingen?
- Du melder inn saken din digitalt.
-
Når saken din har blitt registrert hos oss, vil du få en sms/e-post fra oss der du får tilgang til innloggede sider.
-
Vi sender deg en melding i meldingsboksen på innloggede sider. Her får du noen få spørsmål om hvordan du opplevde å melde inn saken din via det digitale skademeldingsskjemaet.
Lurer du på noe?
Ta gjerne kontakt med oss hvis du lurer på noe mer. Vi kan kontaktes alle hverdager fra klokken 10.00–14.00 på telefon +47 23 36 08 00. Du kan også sende oss en e-post til personskade@opf.no