Velg kategorien som er aktuell for deg
Jeg har en tidligere jobb som ikke er registrert
Gjelder dette deg, må du sende oss en skriftlig henvendelse med informasjon om ditt tidligere arbeidsforhold.
Her ønsker vi følgende informasjon fra deg:
- Navn på din tidligere arbeidsgiver.
- Tidsperiode for arbeidsforholdet.
- Ditt fulle navn og fødselsdato.
- Skriftlig dokumentasjon som bekrefter arbeidsforholdet, for eksempel tjenestebevis, lønnslipp og attest. Saken din vil bli løst raskere hvis du legger ved dokumentasjon fra din tidligere arbeidsgiver som bekrefter følgende: arbeidsforholdets tidsperiode, om stillingen var fast/midlertidig, stillingsprosent i hele perioden og sluttlønn. Tjenestebevis, som nevnt ovenfor, inneholder ofte denne typen informasjon.
- Mangler du dokumentasjon, så kan du kontakte din tidligere arbeidsgiver. Om arbeidsgiveren ikke finnes lenger, kan du kontakte Oslo byarkiv. Dersom Oslo byarkiv eller din tidligere arbeidsgiver skal ettersende dokumentasjonen direkte til oss, er det fint om du kan informere om dette i henvendelsen din.
Henvendelsen kan sendes til oss ved å bruke kontaktskjemaet i meldingsboksen på Din side.
Alternativt kan du sende det per post til Oslo Pensjonsforsikring, Postboks 6623 St. Olavs plass, 0129 Oslo.
NB! Før du sender inn en henvendelse, er det viktig at du utelukker at arbeidsforholdet tilhører en annen offentlig tjenestepensjonsordning.
Eksempler på andre ordninger er Statens pensjonskasse (for stillinger i staten), PKH (Pensjonskassen for helseforetakene i hovedstadsområdet) og andre kommunale pensjonskasser (KLP, Bærum Kommunale Pensjonskasse m.m.) Vi i Oslo Pensjonsforsikring administrerer kun pensjonsordninger til arbeidsgivere som er tilknyttet Oslo kommune. På nettsiden til den aktuelle pensjonskassen kan du i de fleste tilfeller sjekke om du er medlem.
Hva skjer videre?
- Får vi all dokumentasjon som nevnt over, vil du få tilsendt et endelig svar fra oss så fort vi har behandlet henvendelsen din. Du vil normalt få svar i løpet av 8-10 uker.
- Hvis vi mangler dokumentasjon, vil det som regel føre til lenger saksbehandlingstid. I slike tilfeller må vi vente med å behandle saken din til vi får tilsendt nødvendig dokumentasjon fra din tidligere arbeidsgiver / Oslo byarkiv
Jeg er registrert med feil opplysninger (perioden jeg har vært ansatt, stillingsprosent etc.)
Hvis du mener at opplysningene ikke stemmer, må du kontakte den aktuelle arbeidsgiveren din for å kunne endre dette.
Hvis din tidligere arbeidsgiver ikke finnes lenger, så kan du sende oss relevant dokumentasjon, og vi vil vi sjekke det videre med korrekt instans. Dersom du mangler dokumentasjon, kan du kontakte Oslo Byarkiv.